פסוריאזיס סימנים וטיפול

פסוריאזיס סימנים וטיפול

פסוריאזיס הינה הצורה הנפוצה ביותר של המחלת עור ומופיע ככתמים מתקלפים, בצבע אדום מכוסים בהצטברות לבנה כסופה של תאי עור מתים.  הנ"ל לרוב מופיעים על הקרקפת, ברכיים, המרפקים וגב. הם לעתים קרובות מגרדים וכואבים, והם יכולים להיסדק ולדמם.

סימפטומים של הפסוריאזיס

כשמתפתחת פריחה שאינה נעלמת עם טיפול תרופתי שיגרתי, כדאי לשקול פנייה לרופא. הרופא ייראה קשקשים אדומים עם קצוות מוגדרים היטב, וישקול כיצד הפריחה מגיבה לטיפול תרופתי לפני ביצוע אבחנה. פסוריאזיס נמצא לרוב בצד החיצוני של ברכיים ומרפקים, הקרקפת, בגב התחתון, בפנים, כפות הידיים וכפות רגליים. בבדיקה של ביופסיה, ניתן לראות עור פסוריאתי נראה עבה ומודלק בהשוואה לאקזמה. זאת בדיוק ההבחנה המבדלת בפסוריאזיס.

טיפולים לפסוריאזיס

טיפולים המפורטים להלן ניתן להשתמש לבד או בשילוב עם טיפולים אחרים.

טיפולים אקטואליים עם ובלי סטרואידים הם בדרך כלל הבחירה הראשונה בטיפול בפסוריאזיס. Topicals המרשם להאט צמיחת תאי עור ולהפחית את התגובה הדלקתית.

פוטותרפיה כרוכה בחשיפת העור לאור אולטרה סגול על בסיס קבוע ותחת השגחה רפואית. טיפולים נעשים במרפאות או בבית עם יחידת פוטותרפיה, או בים המלח.

תרופות מערכתיות הן תרופות מרשם שפועלות על כל מערכות הגוף. הם משמשים עבור אנשים עם דלקת מפרקים פסוריאטית ואלה הסובלים מפסוריאזיס בינוני עד חמור, או לאלה שהסימפטומים אינם מגיבים לטיפולים אחרים. תרופות מערכתיות נלקחות דרך הפה, בזריקה או עירוי וטיפול ביולוגי שתי קטגוריות מסורתיות.

פסוריאזיס טיפול טבעי

 

כתיבת תגובה