ויטמין 2K

ויטמין K2 הוא אחד מהוויטמינים ההכרחים לפעילות תקינה של גוף האדם. הויטמין נוצר בגוף ע"י חיידקי המעיים ולכן בעיות ספיגה ותזונה דלה בויטמין או בשומנים עשויה לגרום לחוסר בויטמין. ויטמין K MenaQ7 נגזרת ייחודית המופקת באופן צמחי וטבעי מפולי סויה.

ויטמין Menaquinone) K2) חיוני לקשירת הסידן. מחקרים קליניים רבים הראו שויטמין K2 חיוני לחיזוק העצמות, ומניעת שקיעת הסידן ברקמות הרכות (כליות ודרכי השתן, בעורקים ובמפרקים).

אזהרות:  אנשים המטופלים בתרופות נוגדות קרישה, יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בויטמין K.

נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם וילדים – יש להיוועץ ברופא. במקרה של תופעות לוואי לא רצויות, יש להפסיק את השימוש ולפנות לרופא.

ויטמין K בצורתו הטבעית – MK-7 בעלת איכות גבוהה וזמינות ביולוגית טובה יותר בגוף, זאת עקב משך זמן מחצית חיים ארוך יותר מחברו MK-4.

הוספת רמה גבוהה של K2 מפחיתה את הסיכון לסרטן. European EPIC study, published in the American Journal of Clinical Nutrition, March 2014

ויטמין K מדידות בדם פלזמה יכול להיעשות במדויק, אבל התוצאות אינן בהכרח מועילות כי הם משקפים בעיקר מה אכלת אתמול. בגלל זה, נצטרך לסמוך על ההערכה של איש מקצוע רציני כי רוב הם לקויים מדי כדי לקצור את כל היתרונות הבריאותיים שלו.

רוב האנשים מקבלים מספיק K בדיאטה שלהם כדי לשמור על קרישת דם נאותה, אך לא מספיק כדי להציע הגנה מפני הבעיות הבריאותיות הבאות – והרשימה גדלה:

הסתיידות העורקים, מחלות לב וכלי דם, ורידים
אוסטאופורוזיס
סרטן הערמונית, סרטן ריאות, סרטן הכבד, לוקמיה
בעיות בריאותיות במוח, כולל דמנציה (הפרטים שבהם עדיין נלמדים)
ויטמין K מגיע בשתי צורות, חשוב להבין את ההבדלים ביניהם לפני שתמציא תוכנית התזונה שלך של התקפה.

שני סוגים בסיסיים של ויטמין K
ויטמין K יכול להיות מסווגים כמו: K1 או K2:

ויטמין K1: נמצא בירקות ירוקים, K1 הולך ישירות אל הכבד שלך ומסייע לך לשמור על מערכת קרישת דם בריאה. (זהו סוג של K כי תינוקות צריכים לעזור למנוע הפרעת דימום חמור.) זה גם ויטמין K1 שמחזיק כלי הדם שלך מ calcifying, ועוזר העצמות שלך לשמור על סידן לפתח את המבנה הגבישי הנכון.
ויטמין K2: חיידקים לייצר את זה סוג של ויטמין ק הוא נוכח בכמויות גבוהות במעיים שלך, אבל לצערי לא נספג משם ועובר הצואה שלך. K2 הולך ישר לקירות כלי, עצמות ורקמות אחרות מאשר הכבד שלך. הוא נוכח מזונות מותססים, במיוחד גבינה וב-נטו (natto) מזון יפני, שהוא ללא ספק המקור העשיר ביותר של K2.
ויטמין K1 יכול להמיר K2 בגוף שלך, אבל יש כמה בעיות עם זה, אשר אני אדון בקרוב. כתוספת, K1 הוא פחות יקר, ולכן זה הצורה המשמשת ליילודים.

מה שהופך את העניינים עוד יותר מורכבים, יש כמה צורות שונות של ויטמין K2.


MK 8 ו- MK-9 מגיעים בעיקר ממוצרי חלב. MK-4 ו- MK-7 הם שתי צורות המשמעותיות ביותר של K2, ולפעול בצורה שונה מאוד בגוף שלך:

MK-4 הוא מוצר סינתטי, דומה מאוד ויטמין K1, והגוף שלך מסוגל להמיר K1 לתוך MK-4. עם זאת, MK-4 יש מחצית חיים קצר מאוד של כשעה, מה שהופך אותו מועמד חלש כתוסף תזונה. לאחר שהגיע המעיים שלך, זה נשאר בעיקר בכבד שלך, שם הוא מסונתז שימושי קרישת דם גורמים.
MK-7 הוא רכיב חדש יותר עם יותר יישומים מעשיים כי הוא נשאר בגוף שלך יותר זמן מחצית החיים שלו היא כשלושה ימים, כלומר יש לך סיכוי טוב יותר לבנות את רמת הדם עקבית, לעומת MK-4 או K1. MK-7 מופק ממוצר היפנים הסויה הנקרא natto. אתה יכול למעשה לקבל המון MK-7 מ natto לצרוך כפי שהוא זול יחסית, והוא זמין ברוב שווקים מזון אסיה. מעטים האנשים, לעומת זאת, לסבול את הריח ואת מרקם הזה.
בואו נסתכל על מה מחקרים מדעיים מראים לנו על ויטמין K2.

ויטמין K מחקר עברה כברת דרך ארוכה: ב -2008 גילתה קבוצת מחקר גרמנית כי ויטמין K2 מספק הגנה משמעותית מסרטן הערמונית 1, שהוא אחד הגורמים המובילים לסרטן בקרב גברים בארצות הברית. לדברי ד"ר ורמיר, גברים הנוטלים את הכמויות הגבוהות ביותר של K2 סובלים מסרטן הערמונית ב -50% פחות.

תוצאות המחקר מעודדות באופן דומה את היתרונות של ויטמין K לבריאות הלב שלך:

בשנת 2004, מחקר רוטרדם, שהיה המחקר הראשון הממחיש את ההשפעה החיובית של ויטמין K2, הראה כי אנשים שצרכו 45 מיקרוגרם של K2 מדי יום חיים שבע שנים יותר מאשר אנשים מקבלים 12 מיקרוגרם ליום.
במחקר מאוחר יותר שנקרא מחקר Prospect, 3 16,000 אנשים היו אחריו במשך 10 שנים. החוקרים מצאו כי כל 10 מיקרוגרם נוסף של K2 בתזונה גורמים ל -9% פחות אירועים לבביים.

ממצאים ראשוניים מציעים גם כי ויטמין K יכול לעזור להגן עליך מפני מחלת מוח. עם זאת, מוקדם מדי לומר בדיוק מה סוגי הנזק הוא מונע – ואיך – אבל זה תחום עניין אינטנסיבי של מדעני ויטמין K עכשיו.

ויטמין K2 הוא מכריע במניעת אוסטאופורוזיס
הראיות מצביעות על כך ויטמין K2 חיוני לבריאות העצם שלך, אבל זה מזין את הרוב המכריע של אתה לא מקבל מספיק כמויות מן הדיאטה שלך.

כיצד ויטמין K להוביל בריאות העצם?

Osteocalcin הוא חלבון המיוצר ע"י osteoblasts שלך (תאים אחראים להיווצרות עצם), והוא מנוצל בתוך העצם כחלק בלתי נפרד של תהליך יצירת העצם. עם זאת, osteocalcin חייב להיות "carboxylated" לפני זה יכול להיות יעיל. ויטמין K פונקציות כמו cofactor עבור האנזים כי מזרז את carboxylation של osteocalcin.

ויטמין K2 כבר נמצא להיות הרבה יותר יעיל "activator" של osteocalcin מאשר K1.

יש כבר כמה מחקר מדהים על ההשפעות המגנות של ויטמין K2 נגד אוסטאופורוזיס:

מספר ניסויים ביפן הראו כי ויטמין K2 הופך לחלוטין את אובדן העצם ובמקרים מסוימים אף מגביר את מסת העצם אצל אנשים עם אוסטאופורוזיס.
עדויות של שבעה מחקרים יפניים מראים כי תוספת ויטמין K2 מייצרת ירידה של 60% בשברים בחוליות וכן ירידה של 80% בשברים בירך ושברים אחרים שאינם חוליים.
חוקרים בהולנד הראו כי ויטמין K2 יעיל פי שלושה מאשר ויטמין K1 בגידול osteocalcin, אשר שולט על בניית עצם
למרות שהגוף שלך יכול להמיר K1 ל K2, מחקרים מראים כי כמות K2 המיוצר על ידי תהליך זה לבד אינו מספיק. גם אם אתם צורכים מספיק K1, הגוף שלך משתמש ברוב זה כדי להפוך גורמים קרישה, משאירים מעט שנותר לעצמות שלך.

במילים אחרות, את הכבד מעדיף משתמש ויטמין K1 להפעיל גורמים קרישה, בעוד רוב הרקמות האחרות שלך מעדיפים להשתמש K2.

ויטמין K2 מוריד את הסיכון לסרטן
כאמור, אנו גם לומדים כי ויטמין K2 יש תפקיד מרכזי במניעת סרטן.

מחקר שפורסם לאחרונה בגיליון מארס 2010 של American Journal of Clinical Nutrition מצא כי צריכה גבוהה של ויטמין K2 – לא K1 – מובילה לירידה בסיכון לסרטן, כמו גם שלושים אחוז סיכון נמוך יותר למוות מסרטן

מחקר שנערך על ידי המכון הלאומי לסרטן מצא כי ויטמין K2 עשוי לעזור להפחית את הסיכון ללימפומה שאינה הודג'קין. Mayo Clinic חוקרים גילו כי אנשים עם הצריכה הגבוהה ביותר של ויטמין K2 היה בסיכון נמוך ב 45 אחוז לסוג זה של סרטן, לעומת אלה עם צריכת ויטמין K2 הנמוך ביותר.

מדענים מייחסים זאת לתפקיד החשוב בוויטמין K2 משחק בעיכוב ציטוקינים דלקתיים, הקשורים לסוג זה של לימפומה, ותפקיד ויטמין K את מחזור החיים של התאים.

האם אתה מקבל מספיק ויטמין K מן הדיאטה שלך?
אכילה של ירקות ירוקים רבים יגדיל את רמות ויטמין K1 באופן טבעי, במיוחד:

קייל
תרד
קולארד ירוקים
ברוקולי
כרוב ניצנים
אתה יכול לקבל את כל K2 תצטרך (כ 200 מיקרוגרם) על ידי אכילת 15 גרם של natto היומי, שהוא חצי אונקיה. עם זאת, natto הוא בדרך כלל לא נעים במיוחד, ולכן הדבר הטוב הבא הוא תוספת ויטמין K2.

אבל זכרו, אתה חייב תמיד לקחת את תוסף ויטמין K עם שומן שכן הוא מסיס בשומן ולא ייקלט בליעדיו.

למרות המינון המדויק טרם נקבע, ד"ר Vermeer ממליץ בין 45 mcg ו 185 mcg ליום למבוגרים. עליך לנקוט משנה זהירות לגבי המינונים הגבוהים יותר אם אתה נוטל תרופות נוגדות קרישה, אבל אם אתה בדרך כלל בריא ולא על סוגים אלה של תרופות, אני מציע 150 mcg מדי יום.

למרבה המזל, אתה לא צריך לדאוג לגבי מנת יתר על K2 – אנשים קיבלו אלף מנות "מנת יתר" במשך שלוש שנים, לא מראה שום תופעות לוואי (כלומר, לא מגביר קרישת נטיות).

ההשפעות הסינרגיסטיות בין ויטמין K וויטמין D
חשוב להבין כי ויטמין K לא עובד לבד. זה צריך משתפי פעולה – ויטמין D הוא אחד חשוב.

שני הסוכנים פועלים יחד כדי להגביר את MGP, או את מטריקס GLA Protein, שהוא החלבון האחראי להגנה על כלי הדם שלך מפני הסתיידות. למעשה, MGP הוא כל כך חשוב, כי זה יכול לשמש כמדד מעבדה של כלי הדם שלך ואת מצב הלב.

התוצאות של מחקרים קליניים בבני אדם מראים כי שימוש בוויטמין K2 וויטמין D עשוי להפחית באופן משמעותי את אובדן העצם.

אם אתה מודאג לגבי העצמות שלך, עליך לאזן את זה משולש תזונתיים:

ויטמין די
ויטמין K
סידן
הגדלת סידן טוב לעצמות שלך אבל לא כל כך מועיל עבור העורקים שלך, אשר יכול להיות calcified, אבל ויטמין K מגן על כלי הדם שלך calcifying כאשר בנוכחות רמות סידן גבוהות.


הערה אחת

  1. Yuval Fogel

    כתבה מצוינת וחשובה מאוד. התחברתי לנושא ההדגשה שלך וההסבר שלך בעניין חשיבות הסידן. אני יודע שיש לו המון משמעות, שהוא המינרל הנפוץ ביותר בגופנו ושהוא חיוני לבריאות העצמות והשיניים. במידה ולא מגיעים לערכים שהגוף צריך, מומלץ להשתמש בתוספי תזונה כדוגמת דנסיטי הסידן האמורפי כיוון שהוא נספג בגוף פי 2 יותר מתוספי הסידן האחרים.

    אהבתי

כתיבת תגובה